Blog

Blog

Dat studenten het niet gemakkelijk hebben met de coronacrisis is duidelijk. Ze spreken zelf van futloosheid, zich opgesloten voelen binnen de 4 muren van hun kamer, concentratieproblemen, angst om minder goede examens af te leggen en het missen van hun vrienden. Er is zo weinig om naar uit te kijken waardoor ze zichzelf moeiljk kunnen stimuleren om te studeren. Velen van hen zitten nu liever thuis. Ze kunnen wel terecht bij hun gezinsleden, maar willen hen niet tot last zijn met hun problemen.

In mijn praktijk merk ik dat studenten spreken over milde depressieve gevoelens, maar ze nemen hiervoor liever geen medicatie. Wat werkt dan wel? Deze top 3 geven studenten zelf aan.

  1. Het opmaken en werken met een vaste dagstructuur om regelmaat in te bouwen. Op vaste tijdstippen opstaan, eten, studeren, ontspanning nemen en gaan slapen geeft perspectief en lijkt goed te werken.
  2. Ze hebben nood om te praten over hun gevoelens en ze doen dit liever bij een psycholoog of coach omdat ze gezinsleden en vrienden hier niet mee lastig willen vallen.
  3. Wandelen, fietsen of ontspanningsoefeningen bij een kinesist zijn ook opties om tot rust te komen.

Ben je student en wil je graag een gesprek met één van onze coaches? Neem dan gerust contact op via info@anasta.be of bel 0493 44 61 27.